vineri, 11 ianuarie 2008

" Memoriile unui semafor inteligent "

In anul patru dupa Videanu, un trafic pe care urbea nu putea sa-l mai incapa transformase complet Bucurestii. In giratoriul de la Obor, soferii isi lasau masinile de cu seara, ca sa fie aproape siguri ca a doua zi vor trece de intersectie. Pe Magheru, unde se circula numai cu programare pe trei luni inainte, mafia bonurilor de ordine ingropase mafia bordurilor. O traversare Ghencea - Catelu ( cinspe kilometri), devenise atractie pentru turismul de aventura: " O confruntare incredibila om-masina, cale de trei zile si jumatate, pe care putini apuca s-o povesteasca". Ghidurile o promovau sub denumirea " In ciuda psihiatrului". Ei bine, in acest context, au aparut in Bucuresti primele semafoare inteligente. Citam de pe hard-discul celui de pe Lizeanu colt cu Steafan cel Mare.
Ziua 1: Incarcare soft, conectare la retea, stabilire legatura prin satelit. Activare. Este ora locala 8:21. Afisez mesal: " Buna dimineata, Bucuresti". Incarc datele din trafic si afisez mesajul " Pe curand, Error".
Ziau 2: Am fost depanat. Este ora locala 16:42. Incarc datele din trafic. Sunt comparabile cu cele de ieri: 97.051 vehicule de pe drumul fara prioritate se intersecteaza cu 101.204 de pe drumul cu prioritate. Procesez cui dau prioritate. Incerc sa afisez mesajul "Error". Mesajul a fost sters. Afisez: " Va rugam asteptati. Multumim". Sunt deconectat.
Ziua 3: Nu am fost deconectat. Se pare ca un obiect metalic ( posibil levier ) mi-a penetrat procesorul. De la ora locala 7:57 pana la ora locala 8:22 am scos din intersectie 113,5 vehicule. Tramvaiul nu am reusit sa-l scot decat pe jumatate. Total ramase in asteptare: 233.144 si o jumatate de tramvai.
Ziua 20: 13 aprilie. Am luat legatura cu semaforul inteligent de la intersectie Mihai Eminescu cu Viitorului. Nici el nu intelege nimic. Este posibil ca viteza medie sa fie de 18 centrimetri pe ora?
Ziua 100: Astazi am reusit sa scoatem din ambuteiaj ambulanta plecata pe unda verde cu o gravida. Semaforul de la gara mi-a comunicat ca mamica si copilul se simt bine. Estimam ca vor ajunge la mine in 2 zile si 34 de minute.
Ziua 250: Vor sa ne deconecteze. Cica datele noastre slabesc increderea in programele de fluidizare a traficului. Cineva din primarie ne vrea hardul.
Ziua 270: Planul nostru a functionat. " Cineva din primarie" a primit unda verde concomitent cu o basculanta. Descarcerarea a ajuns in fix 4 zile.
Ziua 365: Astazi, in intersectia mea a aparut un agent de circulatie. Sa cad de pe stalp: era cu radarul.


Document extras din ziarul Gandul

Niciun comentariu: